Lula Lula
851
BLOG

ta jedna scena

Lula Lula Kultura Obserwuj notkę 123

 

z filmu "Pianista"

moja ulubiona

z ulubionym kawałkiem Chopina

ulubiony bo zakorzenił się w pewnym wspomnieniu i w nim mieszka

Szpilman mówi:

-jestem...

zaraz poprawia się

-byłem... pianistą

 

ale jest nim nadal

i nie zmieni tego fakt łachmanów w które jest ubrany

i tego, że ogórki z puszki stały się upragnionym posiłkiem

 

gdy gra jest w nim blask

artysty wielkich scen

to całe piekło niknie.

 

Polański przeprowadził tę scenę po mistrzowsku

 

Notka dziś

bo moment gdy śliczny nokturn Chopina rozlega się nad zburzoną Warszawą jest niesamowity

Synteza dwóch światów okrucieństwa i piękna które winno triumfować.

Finalnie triumfuje

 

Zapamiętałam tę scenę nieco inaczej.

Mocniej. Być może złączyła się w pamięci z inną

Amadeusza zwiniętego w prześcieradło wrzucanego do masowego grobu

Nieśmiertelności  muzyki i piękna  ponad śmiertelnością ciała.

 

 

 

Lula
O mnie Lula

z Watahy ****************************************************

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura